Ce defectiuni poate avea o masina?
Masinile reprezinta una din necesitatile oamenilor in viata de zi cu zi. Folosim masinile pentru a merge la servici, pentru a iesi in oras sau pentru a merge in diferite locatii. Cu totii ne dorim masini care sa fie ieftine la intretinere, dar care sa faca fata cerintelor noastre.
Ei bine, cei care intentioneaza sa isi cumpere o masina, trebuie sa stie ca oricat de mult s-ar dedica intretinerii acesteia, unele avarii sunt inevitabile. Cu toate acestea, unele lucruri pot fi prevenite daca stiti motivele cele mai comune pentru defectiuni.
Deteriorarea motorului este o cauza foarte rara
Motoarele moderne sunt robuste si durabile. Defectele sunt cu greu de asteptat. Cu toate acestea, daunele motorului pot fi gasite pe locul al zecelea in statistici privind defectiunile ADAC.
Motivele includ intretinerea deficitara. Intervalele lungi de schimbare a uleiului obisnuite astazi reprezinta o problema, in special pentru vehiculele cu kilometraj redus.
Daca nu schimbati uleiul la fiecare sase luni, ar trebui sa utilizati ulei de mai multe grade. Prea putin ulei de motor sau apa de racire fara antigel pot provoca deteriorarea motorului.
Tulburari ale fluxului de combustibil
Aproximativ doua procente din toate avariile auto sunt cauzate de probleme cu alimentarea cu combustibil. Pompa de combustibil este de obicei defecta. Dar se poate datora si unui filtru de combustibil infundat sau a releului pentru pompa. Cu greu se pot preveni aceste probleme.
Starterele continua sa produca avarii
Aceasta defectiune poate aparea oriunde si oricand. Interesant este ca sensibilitatea comutatorului magnetic din demaror nu s-a schimbat niciodata.
Situatie tipica: demarorul se intoarce, dar nu conduce motorul. Problema poate fi remediata aproape intotdeauna printr-o lovitura puternica pentru starter. Daca demarorul nu se roteste, chiar daca bateria este incarcata, se datoreaza de obicei unui cablu liber.
Fara energie electrica in ciuda unui drum lung
Daca bateria nu este incarcata chiar si dupa o calatorie lunga pe autostrada, aceasta se datoreaza de obicei alternatorului sau centurii in V. Daca acordati atentie tensiunii corecte a centurii, rar veti avea o problema cu ea. Apropo: Un zgomot puternic de scartait la accelerare indica faptul ca tensiunea centurii V este prea mica.
Probleme de sistem de blocare
Aproximativ patru procente din toate defectiunile au ceva de-a face cu sistemul de blocare. Cu toate acestea, defalcarile de casa conteaza si in aceasta statistica. Motivele sunt rareori incuietorile sau sistemul de inchidere centralizat, ci driverele.
Ai uitat cheia in masina. Cea mai frecventa cauza: sistemul de blocare centrala este declansat atunci cand portbagajul este deschis. Daca o inchideti cand cheia se afla in masina, usa nu mai poate fi deschisa.
Defecte in jurul sistemului de injectie
Carburatorul a fost odata unul dintre cele mai frecvente motive pentru o defectiune. Astazi masinile au sisteme de injectie care provoaca probleme aproape la fel de des.
In timp ce in trecut, un pasionat de motoare a putut sa remedieze defectul pe loc cu o surubelnita, masina trebuie sa mearga acum la atelier. Aproximativ sapte la suta din toate avariile auto se datoreaza acestor cauze.
Acestea sunt cateva dintre posibilele probleme pe care soferii le pot intampina. Exista situatii in care apar alte probleme si defectiuni auto, dar este posibil si ca acestea sa nu isi faca aparitia, iar soferii sa isi duca masinile in service doar pentru reviziile periodice (schimb de ulei si filtre, consumabile, etc.).